Translate

sobota, 14 maja 2016

Hełm BvS

Witam!

Chciałbym wam przybliżyć proces powstawania hełmu z pianki EVA, na przykładzie pancernego hełmu Batmana z filmu BvS.

Oryginał:








1. Wybór pepakury.
Do wyboru modelu posłużyłem się stronką onekura.com, gdzie znalazłem model hełmu: MODEL

2. Program.
Używam bezpłatnego programu Pepakura designer 4 który w bezpłatnej okrojonej wersji pozwala na edycję 2D, oraz mierzenie i skalowanie gotowych modeli.

3. Skalowanie.
Niestety nie można sobie bezmyślnie wydrukować pliku, lecz należy go spersonalizować pod swoją głowę. Niestety nie mam gotowej recepty na sukces. Metodą prób i błędów oceniłem, że szerokość hełmu która jest mi potrzebna wynosi 185-195 mm. Podejrzewam, że większość dorosłych mężczyzn ma podobny rozmiar głowy.
Można też zapoznać się z tym filmikiem: SKALOWANIE

 4. Drukowanie i oklejanie. (zdjęcia wydruków i wycinanek pochodzą z innego projektu, ale to bez naczenia, zasada jest taka sama).
Aby wydrukować plik z programu Pepekura Designer należy wyeksportować plik w formacie *.pdf i wydrukować a następnie z tyłu kartki okleić taśmą malarską:









5. Wycinanie.
Następnie dokładnie wycinamy kształty.



6. Odrysowywanie na piance EVA.
Następnie wycięte kształty należy odrysować na piance EVA i również wyciąć. Do odrysowywanie używam cienkiego markera, a do wycinania nożyka malarskiego.



















8. Klejenie.
Najważniejsza i najprzyjemniejsza część pracy, kiedy to z płaskich niewiadomojakich kształtów powstaje coś co można założyć na głowę.
Do klejenia pianki EVA używam kleju typu "kropelka" na bazie cyjanopanu, nim kleję krawędzie pianki. Natomiast od wewnątrz dodatkowo wzmacniam całość klejem na na gorąco.






9. W tym momencie okazuje się, czy dobrze dobraliśmy skalę pepakury, Niestety ja swój zrobiłem odrobinę zbyt wielki, dlatego od wewnątrz wkleiłem dodatkowe fragmenty pianki.











To by było na tyle, niedługo zamieszczę kolejne sprawozdanie z postępów mojej pracy. Pozostało bowiem do wykonania wyrównywanie powierzchni, poprawianie kształtu na gorąco oraz malowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz