Aby skutecznie walczyć ze złem nie wystarczy sama zbroja. Jest bardzo prawdopodobne, że zawsze, bez względu na stopień wytrenowania kondycyjnego czy bojowego spotkasz kogoś lepszego od siebie. Byłoby też naiwne oczekiwać, że zawsze wszystko pójdzie gładko, że każdy cios dojdzie celu. uda się każdy rzut i każda dźwignia.
W krav maga najpierw stosujemy techniki "zmiękczające" przeciwnika (zazwyczaj są to uderzenia na punkty wrażliwe np. oczy, krtań, krocze), a następnie "wykańczające" czyli potężne uderzenia często kolanem lub łokciem, mające na celu powalenie, zniszczenie przeciwnika.
W przełożeniu na technikę walki Batmana, najpierw warto zastosować jakąś technikę która "zmiękczy" przeciwnika, nie koniecznie fizycznie, ale też psychicznie, która da nam element zaskoczenia, czy chwilowej przewagi taktycznej. Niekiedy może to wystarczyć, w innych przypadkach może stanowić preludium do dalszych działań.
Tradycyjnie, większość gadżetów Nietoperza mieściło się w pasie. Praktycznie jednak, część z nich rozłożyłbym, w innych miejscach swojego ekwipunku - na udach, podudziach, bokach tułowia. Pozwoli to na swobodniejszy dostęp do wyposażenia w czasie akcji.
Uzbrojenie to, podzielę w następujące kategorie, które postaram się w przyszłości dokładniej omówić:
1. Urządzenia działające na układ nerwowy - paralizatory, gaz rozweselający
2. Urządzenia o działaniu drażniącym błony śluzowe - gazy łzawiące i podrażniające.
3. Urządzenia działające na wzrok - latarki, petardy błyskowe, lampy błyskowe.
4. Urządzenia działające na słuch - petardy hukowe, emitery dźwięku, odstraszacze na psy.
5. Urządzenia inne - preparaty powodujące poślizg przeciwnika, powodujące zadymienie, pułapki.
6. Wyposażenie metalowe powodujące drobne zranienia - batarangi, kolce "potykacze" itp
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz